Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

Vladimir Maiakovski - Bluza fantelui


Îmi voi coase pantaloni negri, numaidecât,
din catifeaua vocii mele, - se poate.
Şi o bluză galbenă din trei arşini de-asfinţit.
Pe bulevardul Nevski, pe dungile-i netede,
voi hoinări cu pas de Don-Juan şi fante.

Pământul las` să ţipe, băbindu-se în tihnă,
"Tu te duci să slujeşti primăverile verzi!"
Îi voi arunca soarelui, obraznic râzând larg:
"Pe netezişul asfaltului mi-i bine să graseiez!"

Au nu din motivul ca cerul e albastru, o!
iar planeta mi-i iubită în această festivă curăţare,
eu vă dăruiesc versuri, vesele, ca bi-ba-bo
şi încă ascuţite şi inutile, ca periuţele de dinţi
şi, ca periuţele de dinţi, ascuţite, fără căutare?!

Femeilor care-mi iubiţi carnea, şi tu,
fetişcană ce mă priveşti ca pe un frate,
aruncaţi cu zâmbetul în mine, poetul, -
în loc de flori le voi coasă pe bluza-mi de fante!

(1914)



* din volumul "Eu şi Napoleon"; Editura Ideea Europeană; Bucureşti; 2008
Traducere Leo Butnaru