Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

Charles Bukowski - o sete gigantică

 


am fost pe anticorpi aproape 6 luni, dragă, să tratez un caz de
TB, omule, lasă-l pe un tip bătrân ca mine să prindă așa o boală
demodată, s-o prindă mare ca o minge de baschet sau precum un boa constrictor
înghițind un gibon; deci acum sunt pe anticorpi și mi s-a spus să nu
beau
sau să fumez timp de 6 luni, și vorbind despre mușcat fierul cu dinții
tăi, am băut și fumat mult și constant cu cei mai
buni
și cei mai răi dintre ei pentru mai bine de 50 de ani, da
și cea mai dificilă parte, prietene, știu prea mulți oameni care
beau și fumează și pur și simplu le e bine bând și fumând
în fața mea ca și cum
nu mi-aș dori să le crăp craniile și să le rostogolesc pe podea
sau să-i urmăresc naibii afară din vederea mea – o vedere care
tânjește
foarte mult
după ceva ce dă măcar o dependență microscopică.
următoarea parte cea mai grea este statul la mașina de scris fără asta,
vreau să zic, ăsta era spectacolul meu, dansul meu, amuzamentul meu,
motivul meu de-a fi, aha, amestecă fumul și băutura cu mașina și ai
obținut un pariu în care plouă cu noroc noaptea și ziua și
între astea două, și
auzi vorba „să tai curcanul rece”* dar nu cred că e
destul de puternică. ar trebui să fie „să bucățești curcanul rece” sau „să îngropi
curcanul
cald”, oricum nu a fost ușor, nu nu nu nu nu nu nu nu nu nu,
și când mă uit la o sticlă de bere
arată a lumină solară îmbuteliată, o țigară e precum suflul vieții
și o sticlă de vin roșu arată ca sângele vieții însuși.
pentru mine, e greu să mă gândesc sau îngrijorez despre viitor: prezentul
imediat pare prea copleșitor și acum simpatizez cu toți cei
care eșuează
în a-și limita băutul și fumatul
pentru că aceste ultime 6 luni au fost cele mai lungi 6 luni din viața mea!

iertați-mă că vă plictisesc cu toate astea dar nu de asta sunteți
aici?

Trad. Andreea Cornilă