Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

Serghei Esenin- Tot ce trăiește poartă semn

 


 

Tot ce trăiește poartă semn

de timpuriu, ca un dar.

Dacă n-aș fi poet

Aș fi haiduc sau tâlhar.

 

Slab și mic, totdeauna erou

Printre ștreanguri pe subt gard

adesea, foarte adesea, mă-ntorceam

acasă cu nasul spart.

 

Când vedeam pe mama speriată,

cu gura în sânge îngânam, pitic:

”Nu e nimic m-am lovit de-o piatră,

mâne nu se mai vede nimic.”

 

Și-acum că s-a stins

clocotul din zilele acele,

o putere neliniștită

s-a răspândit în poemele mele.

 

Cuvintele se împreună în snopi de aur,

și-n fiecare vers fără sfârșit,

se răsfrânge îndrăzneala vechiului

rupe-coate, și frânge-ceafă-ndrăcit.

Ca și atunci sunt îndrăzneț și mândru

doar altfel m-arăt când felul mă împinge;

altădată mi se zdrobeau gâtlejul și gura,

azi am sufletul întreg în sânge.

 

Astăzi - nu către mama, ci spre mulțimea

ce râde străină zic:

”Nu e nimic, m-am lovit de -o piatră,

Mâne nu se mai vede nimic.”

 

(Din vol. ”patru milenii de poezie în tălmăcirea lui Lucian Blaga”, Ed Humanitas, 2012)