Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

Zbigniew Herbert- Mătasea sufletului

 


Niciodată

nu am vorbit cu ea

nici despre dragoste

nici despre moarte

 

doar gustul perfid

și atingerea mută

alergau printre noi

când cufundați în sine

stăteam culcați alături

 

trebuie

să privesc înlăuntrul ei

să văd ce poartă

în sine

 

când dormea

cu gura deschisă

am văzut

 

și ce

și ce

credeți

că am văzut

 

mă așteptam

la o ramură

mă așteptam

la o pasăre

mă așteptam

la o casă

lângă o apă mare și liniștită

 

iar acolo

pe o etajeră de sticlă

am văzut

o pereche

de ciorapi de mătase

O Doamne

îi voi cumpăra acești ciorapi

îi voi cumpăra

dar ce o să apară atunci

pe etajera de sticlă

a micuțului suflet

 

oare va fi un lucru

care nu poate fi atins

cu nici măcar un deget al visării

 

Trad. Constantin Geambașu