Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

FRANCISCO AMIGHETTI -Lilliam Edwards

 


Îmi amintesc astăzi versurile

pe care ţi le-am scris, Lilliam Edwards.

Şi te văd plecând cu vioara şi pletele de aur,

cu chipul tău semănat de surâsuri,

te văd plecând în ziua aceea

către sudul Americii de Nord, definitiv.

Urcând pe râu în sus,

râul cu ţărmuri înflorite de cântecul negrilor.

Vaporul ţi-a adus multele mele scrisori

trimise ţie, ţi-a adus toată copilăria mea.

Iubirea mea a fost să-nceapă atunci

când tu apăsai inocentă clapele orgăi,

iar tatăl tău, un pastor metodist,

ne vorbea despre credinţă şi nevăzut.

De-atunci îmi amintesc mereu de tine,

Lilliam Edwards,

căci din toate furtunile de mai apoi

nu păstrez nimic, nici o scrisoare,

nici o fotografie,

în afară de amintirea ta dureros de clară,

desenată de timp cu aurul tuturor amurgurilor.

Eşti o femeie care aproape n-a existat,

între noi nu s-a-ntins puntea nici unui sărut.

De aceea, Lilliam Edwards, eşti mereu tânără,

ca o pictură ce nu va îmbătrâni niciodată.

Ştiam şi ştiu că te-am pierdut atunci,

dar te regăsesc în toate vânturile,

în şuierul locomotivelor,

în durerea din trenuri,

în toate cântecele de dragoste

pe care continui să le ascult.