Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

Lao Zi

 

”De-aceea spune o vorbă veche:

”Calea luminoasă pare-ntunecoasă,

Calea care merge-nainte pare a duce înapoi

Calea netedă pare- a fi plină de hârtoape,

Puterea superioară se aseamănă văii,

Albul desăvârșit pare a fi negru

Puterea cuprinzătoare pare a nu fi de ajuns,

Puterea trainică pare slăbiciune

Adevărul simplu pare nestatornic.

Pătratul cel mare nu are colțuri

Unealta cea mare târziu se-ncheie de făurit

Muzica măreață are sunetul slab,”

 

Yang Ziju mergea spre sud către Pei, iar Lao Dan călătorea înspre vest, către Qin: se întâlniră în apropiere de Liang. În timp ce mergeau împreună, Lao zi își ridică privirea către cer și zise oftând: ”Am crezut la început că mai poți să primești ceva învățătură de la mine, dar acum îmi dau seama că nu este așa.” Yang Ziju nu-i răspunse, însă când ajunseră la han îi oferi un lighean cu apă ca să se spele pe mâini, un ștergar și un pieptene și apoi, lăsându-și încălțările la ușă, veni în genunchi până la el și-l întrebă: ”Mai înainte am dorit să-l rog pe Maestru să-mi ofere o explicație, însă Maestrul nu a avut o clipă de odihnă pe drum, așa încât n-am îndrăznit să vă deranjez. Acum, că aveți o clipă de odihnă, v-aș ruga să-mi spuneți ce greșeală am săvârșit”. Lao îi zise: Chipul tău este mândru și semeț. Cine ar vrea să se-nsoțească cu tine? (tu spui:  ) ”Albul desăvârșit pare a fi negru”, ”Puterea cuprinzătoare pare a nu fi de ajuns”. Yang Ziju se schimbă la față de rușine și spuse: ”Ascult cu respect porunca voastră” ( Zhuang zi, cap 27 Parabole)

(41 Lao Zi, Cartea despre Pao și Putere cu ilustrări din Zhuang Zi)