Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

VIRGINIA GRÜTTER - Patria

 

 


 

Acolo unde se află şcoala copiilor mei,

acolo unde se află acoperişul

pentru trupul meu,

acolo unde rodeşte pomul sădit de mine,

acolo unde mulţi aşteaptă să-mi ispăşesc pedeapsa

pentru ca după aceea să-mi ceară să surâd.

Acolo unde pot să muncesc fără condiţii,

să fac ceva pentru folosul oamenilor,

cei ce trebuie să fie numai oameni.

Acolo unde ne strângem mâinile

fără să ne sfâşiem între noi,

acolo unde ni se dă o armă pentru a ţinti

în multele braţe-ale infamiei,

apărându-ne casa, semănăturile şi surâsul

Acolo unde nu trebuie să fiu sclavul nimănui,

şi nimenea nu trebuie să-mi fie sclav.

Acolo unde învăţ să lupt pentru ideile mele,

acolo unde sunt iertată şi se suferă pentru mine

pentru că iert şi sufăr,

unde nu sunt iertată

şi nu se suferă pentru mine

pentru că nu iert şi nu sufăr.

Acolo unde aerul şi străzile sunt ale mele,

acolo unde doi şi cu doi fac patru,

unde patru palme de pământ reprezintă lumea,

acolo unde pot muri cântând.

Acolo unde se petrec toate acestea,

acolo unde se vor petrece toate acestea,

acolo se află patria mea.

Trad. Darie Novăceanu