Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

...Păşiţi încet... se citeşte...

Arseni Tarkovski- A trăi

 


 

Nu cred în presimţiri şi nici în semne.

De clevetiri nu fug şi nici de-otravă.

Căci moarte nu există.

Nemuritor e totul, nemuritori sunt toţi .

De moarte n-aveţi teamă nici tineri, nici bătrâni.

Doar adevărul şi lumina sunt pe lume

Nici moarte şi nici beznă nu există.

Iat’ am ajuns cu toţii deja pe-al mării mal

Şi eu sunt printre cei ce tragem mreaja

Cu nemurirea, năvălind aval

 

Trăiţi în casă: timpul n-o va frânge!

Eu pot aduce-oricare dintre veacuri,

Intra în el şi să-mi zidesc o casă.

De-aceea, toţi stăm la aceeaşi masă:

Copii, neveste, străbunici şi eu.

Ziua de mâine, astăzi se-mplineşte,

Şi, de înalţ spre voi lumina palmei,

Cinci raze peste voi pecetluieşte.

Pe umeri rezemat-am al vremii negru val

Şi timpul măsurat-am cu-a gliilor măsură,

Căci am trecutprin timp, ca prin Ural,

Şi veacul mi-am ales după statură.

 

Mergeam spre sud şi colbul ridicam,

Ciulinii abureau şi-al stepei greier

Jucându-se, cu-antenele-atingea

Potcoava cailor. Şi prorocea

Călugăreşte: moartea îmi cobea,

De şa mi-am legat soarta, fedeleş.

Chiar şi acum, în vremile ce vin,

Ca un copil, mă salt în şaua murgă.

A mea nemoarte-mi dete cu deplin

Ca sângele din veac în veac să-mi curgă

Pentru un colţ de-odihnă liniştit

Cu viaţa, nesilit aş fi plătit

De nu, al vieţii ac înaripat

Prin lume, ca pe-o aţă m-ar fi luat! (1965)

 

(Elena Dulgheru, Tarkovski. Filmul ca rugăciune, Arca Învierii, 2004)